Областният управител свика среща относно проекта за Околовръстно шосе и направи инспекция на реконструкцията на Асеновградско шосе

Има реални шансове реконструкцията на Асеновградско шосе да завърши предсрочно още в рамките на тази година. Това стана ясна на днешната среща, която се състоя по инициатива областния управител Здравко Димитров с шефа на АПИ Дончо Атанасов, собственика на фирма „ИСА – 2000“ изпълнител на Асеновградско шосе Юлиан Инджов, зам.-областния управител Петър Петров, проектанти и архитекти. Трасето, което е заложено в проекта е с габарити 24.50 метра и предвижда скоростен път с две платна по две ленти с обща ширина 3 метра, еластична ограда и две аварийни платна от по 2 метра. Цел на срещата бе и изчистването на няколко проблема, като изграждането на локални платна и кръгови кръстовища, които не са включени в проекта, но които са необходими, за да се избегнат неудобствата за шофьорите и да се намали трафикът по една от най-натоварените пътни артерии в региона. По проект са включени две кръгови кръстовища – на Долни Воден и в началото на Асеновград, които се оказват крайно недостатъчни. Тепърва ще се проектират локалните платна, които ще обслужват построените сгради, ще се отчуждават имоти и ще се обявява обществена поръчка за тях. Проектирането и отчуждаването ще легне на плещите на правителството, а финансирането на правителството“, заяви шефът на АПИ.

„С изменението на проекта ще бъдат направени две локални платна, по едно във всяка посока и общо 5 кръгови- на разклона за Околовръстното, на разклона за Крумово, за КЦМ и Куклен, на Долни Воден и на входа за Асеновград. В момента не може да се даде точна сума на промените в проекта, но по груби сметки това ще струва около 20 милиона лева“, каза Юлиан Инджов. Той отново подчерта, че сроковете ще бъдат спазени и ще се проектира по най- бързия начин.

Областният управител заяви, че е крайно необходимо да се работи и по проекта за реконструкция на Околовръстното шосе на Пловдив, защото когато бъде пуснат скоростният път Пловдив-Асеновград, там ще се получат големи тапи и задръствания. Околовръстно шосе ще има същите габарити както Асеновградско шосе. За съжаление, в проекта за Околовръстното шосе не са предвидени локали и подобренията ще оскъпят проекта с 50 млн. лева.  Според инж. Дончо Атанасов от АПИ, проблемът с локалните платна стои пред Общините. Тук също ще има процедури по отчуждаване на имоти и от двете страни. Към момента, пред проектантите имат два сериозни проблема, свързани с изграждането на трасето. Едната е жп линията на КЦМ, а другата е кръстовището на Първенец и Коматево. Проектът се бави и поради жалба на екологичната оценка при удвояване на Околовръстното от природозащитниците.

След срещата бе направена инспекция на строително-ремонтните работи на пътя Пловдив – Асеновград. Юлиан Инджов беше категоричен, че ако времето е благоприятно, новото трасе може да бъде завършено до края на тази година, без да има оскъпяване.

 

Ваня Трингова
Връзки с обществеността
Областна администрация – Пловдив
email: press@pd.government.bg
тел: +359 32 605567

 

@ven10

© Областна администрация Пловдив 2012-2017